تأثیر خدمات سئو بر رشد و موفقیت وبسایتهای پزشکی

امروزه با گسترش روزافزون اینترنت و فناوریهای دیجیتال، حضور قدرتمند در فضای وب، اهمیت بسیار زیادی برای بخشهای درمانی بهمنظور جذب بیماران و تعامل با آنها دارد. بهینهسازی سایت برای موتور جستجو و کاربر (SEO) یک وبسایت پزشکی، نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه و پدیدار شدن وبسایتهای خدمات درمانی در صفحات نتایج موتورهای جستجو
امروزه با گسترش روزافزون اینترنت و فناوریهای دیجیتال، حضور قدرتمند در فضای وب، اهمیت بسیار زیادی برای بخشهای درمانی بهمنظور جذب بیماران و تعامل با آنها دارد. بهینهسازی سایت برای موتور جستجو و کاربر (SEO) یک وبسایت پزشکی، نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه و پدیدار شدن وبسایتهای خدمات درمانی در صفحات نتایج موتورهای جستجو ایفا میکند. در این مقاله، مفهوم SEO وبسایت پزشکی، اهمیت آن در بازاریابی خدمات سلامت و راهبردها و بهترین رویکردهای این حوزه بیان میشوند. ارائهدهندگان خدمات سلامت با پیادهسازی تکنیکهای کارآمد SEO میتوانند پدیداری خود را در فضای آنلاین افزایش داده و درنهایت با بیماران بیشتری در ارتباط باشند.
SEO وبسایت پزشکی چیست؟
SEO پزشکی (یا SEO سلامت) موجب بهبود وبسایتهای پزشکی در موتورهای جستجوی اصلی میشود، بنابراین درمانگران و کادر درمانی، مراکز سلامت و بیمارستانها میتوانند بیماران بیشتری را جذب کنند.
هرزمانی که به دنبال جستجوی یک محتوا در گوگل هستید، الگوریتم آن در مورد نمایش اولین نتیجه بر اساس انتخاب کلمه کلیدی و عوامل دیگر تصمیم میگیرد. ایجاد و بهینهسازی محتوای باکیفیت پیرامون کلمات کلیدی خاص، ازجمله رویکردهای معمول پیرامون استراتژی SEO پزشکی است بهنحویکه در این حالت، وبسایت پزشکی، عملکرد فنی قابل قبولی داشته و بک لینک و SEO محلی مطلوبی ایجاد میشود.
مزایای خدمات سئو برای وبسایتهای پزشکی
SEO میتواند ابزار قدرتمندی برای وبسایت پزشکی جهت تقویت حضور آنها در این حوزه باشد. میتوان با بهرهگیری از راهبرد مناسب، از SEO برای رسیدن به مشتریان بیشتر و پیشتازی خود در این صنعت در محیط وب، بهره برد. برخی از مهمترین مزایای خدمات SEO در وبسایتهای پزشکی و درمانی عبارتاند از:
افزایش ترافیک وبسایت
بر اساس پژوهشهای مختلف، کسبوکارهایی که در SEO سرمایهگذاری میکنند، میتوانند شاهد افزایش چشمگیر ترافیک وبسایت باشند. در صنعت سلامت، این موضوع به معنای افزایش معنادار دسترسی بیماران جدید به وبسایت است.
جذب بیماران جدید
نتایج مطالعات مختلف، گویای آن هستند که %77 بیماران، از موتورهای جستجو برای یافتن مراکز درمانی و پزشکان موردنظر خود، استفاده میکنند. شما با بهینهسازی وبسایت خود برحسب کلمات کلیدی مرتبط، میتوانید شاهد پیشتازی وبسایت خود در نتایج موتورهای جستجو باشید. این موضوع به معنای آن است که بیماران بیشتری، وبسایت شما را خواهند یافت.
افزایش آگاهی برند
هنگامی وبسایت شما در صدر نتایج جستجو قرار دارد، این مزیت سبب افزایش آگاهی از برند در میان بیماران و کاربران بازدیدکننده میشود. درنتیجه، افراد بیشتری از خدمات شما در صورت ضرورت، استفاده خواهند کرد.
افزایش اعتماد بیماران
بر اساس تحقیقات، %72 بیماران، به نظرات و بررسیهای کاربران در فضای آنلاین، اعتماد میکنند. شما با بهینهسازی وبسایت خود جهت جستجوی محلی و دستیابی به نقدهای مثبت از طرف کاربران دیگر، میتوانید اعتماد بیماران را جلب کنید.
صرفه اقتصادی
SEO یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است که میتواند صرفه اقتصادی بسیار زیادی داشته باشد. هنگامیکه شما وبسایت خود را از حیث SEO بهینه میکنید، میتوانید بیماران جدیدی را بدون صرف هزینه برای تبلیغات، جذب کنید.
روشهای بهینهسازی وبسایت پزشکی
صرفنظر از بزرگی یک مرکز درمانی و تخصصهای موجود، نکات SEO زیر باعث افزایش پدیداری بیشتر و بهبود نتایج بهینهسازی یک وبسایت پزشکی میشود.
افزایش سرعت وبسایت پزشکی
سرعت مناسب یک وبسایت، اهمیت بسیار زیادی برای تجربه مطلوب کاربران دارد و میتواند منجر به صرف زمان بیشتر در سایت و نرخ تبدیل بالاتر شود. همچنین یک وبسایت سریع موجب میشود تا کراولر موتور جستجو، زمان کمتری را صرف کراول کردن صفحات شما سپری کند که این موضوع به معنای ایندکس شدن سریعتر محتوای شما است و رتبه شما در موتور جستجو نیز بالاتر میرود. سرمایهگذاری در بهینهسازی سرعت وبسایت، بخش مهمی از راهبرد SEO داخلی یک وبسایت پزشکی است.
%47 از مردم انتظار دارند یک صفحه وب، ظرف کمتر از 2 ثانیه باز شود. سادهترین راه برای تعیین سرعت وبسایت، استفاده از ابزار Google Pagespeed Insight(GPI) است.
ارائه محتوای باکیفیت
محتوای پزشکی باکیفیت نهتنها برای SEO داخلی ضروری است، بلکه برای رتبهبندی بالا در موتورهای جستجو، حائز اهمیت است. همیشه به خاطر داشته باشید که محتوای پزشکی باکیفیت، برای موفقیت یک وبسایت حیاتی است. دقت در نگارش محتوا و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باعث ارتقای رتبه سایت و همچنین موجب ارائه اطلاعات دقیق به کاربران میشود.
محتوای باکیفیت یک وبسایت پزشکی، یک محتوای برنامهریزی شده و با استراتژی مدون است که کاملاً در تمامی زمینهها برای پاسخ به پرسشهای بیماران، مورد تحقیق و سنجش قرار گرفته است. روزانه حدود 7.5 میلیون بلاگ برای صفحات وبسایتها منتشر میشوند، بنابراین تنها راه پیشتازی در این عرصه، ایجاد بهترین محتوای ممکن است. الگوریتم E-A-T گوگل، محتوا را بر اساس تخصص، اعتماد و اعتماد رتبهبندی میکند.
بهینهسازی وبسایت برای دستگاههای موبایل
بهینهسازی موبایل، صرفاً به معنای داشتن یک وبسایت ریسپانسیو نیست. منظور از این رویکرد، اطمینان از بهینهسازی وبسایت پزشکی در تمامی جنبههای تجربه کاربر بهویژه SEO داخلی در حوزههای پزشکی است. ممکن است بهینهسازی موبایل، فرآیندی پرچالش و زمانبر باشد، اما میتوان آن را بهعنوان فرصتی برای تشکیلات درمانی برای حضور هرچه مؤثرتر در یک بازار پررقابت تلقی کرد.
بیش از %50 ترافیک وبسایتها، متعلق به دستگاههای موبایل است. در مورد موتورهای جستجو، تلفنهای هوشمند و تبلتها، جزو دستگاههای بهینه شده موبایل محسوب میشوند. درواقع، گوگل نسخه موبایلی کلیه وبسایتها را ایندکس میکند.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با پزشکی برای ایجاد محتوا
بازاریابی مؤثر SEO پزشکی با کلمات کلیدی مرتبط آغاز میشود. بیماران و کاربران از این عبارات و کلمات کلیدی برای جستجو استفاده میکنند. ما آنها را در دنیای بازاریابی، عبارتهای جستجو مینامیم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در ایجاد محتوا، عامل اصلی در بهینهسازی موتور جستجوی گوگل محسوب میشود. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط سبب کمک به رتبهبندی بهتر یک صفحه در موتورهای جستجو میشود.
دو نوع کلمه کلیدی بلند و عبارت سرصفحه در SEO وبسایتهای پزشکی استفاده میشوند. همچنین ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs و Google Keyword Planner به شناخت مهمترین کلمات کلیدی مرتبط با بخش سلامت کمک میکنند.
ارتقای وبسایت پزشکی با لینک دهی داخلی
لینک دهی داخلی، اهمیت معناداری در بهینهسازی وبسایتهای پزشکی برای موتورهای جستجو دارد. این رویکرد شامل جایگذاری دقیق و مؤثر لینکهای داخلی در محتوای یک وبسایت است. لینک دهی داخلی با متصل کردن صفحات مرتبط به یکدیگر، نهتنها به موتورهای جستجو جهت شناخت ساختار وبسایت و ترتیب آن کمک میکند، بلکه با ناوبری و دسترسی ساده به اطلاعات ارزشمند، سبب ارتقای تجربه کار میشود. لینک به صفحات باکیفیت، لینک به صفحات داخلی و استفاده از انکر تکست، برخی از بهترین راهکارها برای لینک دهی داخلی SEO یک وبسایت پزشکی محسوب میشود.
دستیابی به بالاترین رتبه EAT
الگوریتم E-A-T ، برگرفته از سه کلمه تخصص (expertise)، اعتبار (authoritativeness) و اعتمادپذیری (trustworthiness) است. این الگوریتم، یکی از عوامل رتبهبندی مورد استفاده توسط گوگل است و در تعیین رتبه کلی کیفیت صفحه نقش دارد. دستیابی به نمره بالا در E-A-T، بسیار فراتر از بهرهگیری از کلمات کلیدی صحیح است. اگر میخواهید گوگل شناخت بهتری از تخصص شما داشته باشد، باید گواهیها و مدارک پزشکی خود را بهصورت واضح بر روی صفحه وبسایت خود قرار دهید.
کلام پایانی
بهینهسازی وبسایتهای پزشکی، جنبه بسیار مهمی از بازاریابی حوزه سلامت محسوب میشود و موجب دستیابی ارائهکنندگان خدمات سلامت به مخاطب هدف خود و تعامل با بیماران میشود. بخش سلامت و درمان با پیادهسازی راهبردهای SEO نظیر جستجوی کلمات کلیدی، بهینهسازی ساختار و محتوای وبسایت و ارتقای تجربه کاربر، میتواند پدیداری و رتبه ارگانیک وبسایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو، ارتقا دهند. این روند سبب افزایش ترافیک وبسایت و درنهایت جذب بیشتر بیماران میشود. البته SEO یک فرآیند مداوم و پویا است و موفقیت در اجرای آن، مستلزم پایش، تحلیل و تطبیق پیوسته با الگوریتمهای در حال تکامل موتور جستجو است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0