90 درصد دانشجویان بریتانیایی: هوش مصنوعی، دستیار نامرئی تکالیف دانشگاهی!

سونامی هوش مصنوعی در دانشگاههای بریتانیا: 90 درصد دانشجویان به رباتها پناه میبرند! استفاده از هوش مصنوعی در بین دانشجویان بریتانیایی به طرز چشمگیری افزایش یافته و نگرانیهای جدی را در مورد شیوههای ارزیابی دانشگاهی برانگیخته است. افزایش سرسامآور استفاده از هوش مصنوعی: بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط مؤسسه سیاست آموزش عالی بریتانیا (HEPI)،
سونامی هوش مصنوعی در دانشگاههای بریتانیا: 90 درصد دانشجویان به رباتها پناه میبرند!
استفاده از هوش مصنوعی در بین دانشجویان بریتانیایی به طرز چشمگیری افزایش یافته و نگرانیهای جدی را در مورد شیوههای ارزیابی دانشگاهی برانگیخته است.
افزایش سرسامآور استفاده از هوش مصنوعی:
بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط مؤسسه سیاست آموزش عالی بریتانیا (HEPI)، بیش از 90 درصد دانشجویان کارشناسی در بریتانیا برای انجام تکالیف خود از نوعی از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این آمار در سال گذشته حدود دو سوم بود که نشاندهنده رشد چشمگیر در استفاده از هوش مصنوعی است.
جزئیات نظرسنجی:
این نظرسنجی از 1041 دانشجوی کارشناسی در بریتانیا انجام شده است.
88 درصد دانشجویان از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده کردهاند.
این آمار در سال 2024، 53 درصد بود.
دانشجویان رشتههای علوم پایه، مهندسی و پزشکی بیشتر از دانشجویان علوم اجتماعی و انسانی از این فناوری استفاده میکنند.
فقط 29 درصد دانشجویان رشتههای علوم انسانی معتقدند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی میتواند نمره خوبی کسب کند، در حالی که این رقم برای دانشجویان رشتههای علوم و مهندسی 45 درصد است.
دلایل استفاده دانشجویان از هوش مصنوعی:
صرفهجویی در زمان و بهبود کیفیت کار، مهمترین دلایل دانشجویان برای استفاده از هوش مصنوعی است.
نیمی از شرکتکنندگان این دو عامل را انگیزه اصلی خود برای استفاده از این فناوری عنوان کردهاند.
استفاده از متن تولید شده توسط هوش مصنوعی پس از ویرایش از 17 درصد به 25 درصد افزایش یافته است.
فقط 6 درصد دانشجویان استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون هیچ ویرایشی را قابل قبول میدانند.

نگرانیها و پیشنهادات:
کارشناسان هشدار دادهاند که سرعت بالای پذیرش هوش مصنوعی در بین دانشجویان، نیازمند تدوین سریع سیاستهای جدید از سوی دانشگاهها است.
این سیاستها باید چارچوب مشخصی برای استفاده مجاز از این فناوری تعیین کنند.
جاش فریمن، مدیر سیاستگذاری در HEPI، بر لزوم بازبینی روشهای ارزیابی در دانشگاهها و آموزش اعضای هیئت علمی در مورد قابلیتهای هوش مصنوعی مولد تأکید کرده است.
این یافتهها یک ماه پس از اظهارات پیتر کایل، وزیر علوم بریتانیا، درباره استفاده دانشآموزان از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف درسی منتشر میشود که جنجالبرانگیز شده بود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0