تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 588789

۹ روش کاربردی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما!

۹ روش کاربردی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما!

روش‌های بسیار زیادی برای ارتقای رتبه سئو وجود دارد اما مهم‌تر از همه این است که اصول اولیه سئو را بدانید و به آن‌ها پایبند باشید. در واقع پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما بر اساس قوانین پایه سئو طراحی شده و از تمام این قوانین پیروی می‌کند. جالب‌تر از

روش‌های بسیار زیادی برای ارتقای رتبه سئو وجود دارد اما مهم‌تر از همه این است که اصول اولیه سئو را بدانید و به آن‌ها پایبند باشید. در واقع پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما بر اساس قوانین پایه سئو طراحی شده و از تمام این قوانین پیروی می‌کند.

جالب‌تر از همه، این است که همین قوانین پایه سئو، شما را به صفحه اول گوگل می‌رساند و ترافیک ارگانیک شما را افزایش می‌دهد. این خیلی ارزشمند است! چراکه بیش از ۶۳ درصد کاربران تنها از صفحه اول گوگل بازدید می‌کنند و اصلا وارد صفحات بعدی نمی‌شوند.

در این مطلب با ۸ روش ساده و در عین حال کاربردی، برای بهبود ترافیک ارگانیک سایت‌ها آشنا خواهیم شد. در پایان نیز یکی از بهترین موسسات فعال در حوزه تولید محتوای متنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تولید محتوای متنی را با اهداف کاربران هم‌راستا کنید

هدف جست‌وجو یا همان Search intent یکی از اصطلاحات مهم سئو است و به هدفی که پشت جست‌وجوی کاربران وجود دارد، اشاره می‌کند. از سوی دیگر موتورهای جست‌وجو، هر روز بیشتر از قبل به نیازها و خواسته‌های کاربران توجه می‌کنند. به عنوان مثال به تصویر زیر دقت کنید.

پس از جست‌وجوی عبارت «دستورپخت کیک شکلاتی» بهترین سایت‌هایی که درباره این موضوع تولید محتوای متنی یا ویدیویی کرده‌اند، در صفحه اول ظاهر می‌شوند. بنابراین پیش از آن که دست به قلم شوید، نیازهای مخاطبان خاص کسب و کار خود را بررسی کنید و مطابق با همین نیازها تولید محتوا کنید.

تگ عنوان و توضیحات متا باید قانع‌کننده باشد

عنوان صفحه و توضیحات متا (Meta Descriptions) دو مورد از مهم‌ترین تگ‌های صفحه شما هستند. حال شاید بپرسید که چرا موتورهای جست‌وجو، این‌قدر به این تگ‌ها توجه می‌کنند؟

تگ عنوان

تگ عنوان در واقع همان چیزی است که پس از انتشار تولید محتوای متنی، در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو ظاهر می‌شود. علاوه بر این، تگ عنوان محتوای شما را به موتورهای جست‌وجو و کاربران، معرفی می‌کند.

بنابراین، نرخ کلیک سایت شما تا حد زیادی در گرو عنوان محتوا قرار دارد. حال برای نوشتن یک عنوان مناسب و به‌اصطلاح کلیک‌خور، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

  • بهتر است تگ عنوان بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد.
  • کلمات کلیدی مهم را در عنوان استفاده کنید.
  • از عناوین تکراری استفاده نکنید.
  • هنگام نوشتن تگ عنوان، به کیورد استافینگ دقت کنید.
  • عنوان را مختصر و جامع بنویسید.

توضیحات متا

توضیحات متا، در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو و پایین عنوان ظاهر می‌شود. در واقع توضیحات متا، توضیح بیشتری درباره صفحه شما ارائه می‌کند و از این طریق روی نرخ کلیک تاثیرگذار است. بنابراین نوشتن توضیحات متا را نیز در چک لیست پروژه‌های تولید محتوای متنی قرار دهید.

سئو تصاویر را فراموش نکنید

علاوه بر کیفیت تولید محتوای متنی، بهینه‌سازی تصاویر نیز بهبود تجربه کاربری و در نهایت ارتقای رتبه سئو را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به طور کلی برای بهینه‌سازی تصاویر سایت، به نکات زیر توجه کنید.

۹ روش کاربردی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما!

  • به فرمت تصاویر دقت کنید. (رایج‌ترین فرمت‌های تصویری که در وب استفاده می‌شود JPEG و PNG هستند.)
  • حجم تصاویر را کم کنید.
  • برای تصاویر متن جایگزین (Alt Text) بنویسید.
  • لود تنبل یا لود پله‌ای (Lazy-Load) را فعال کنید. بدین ترتیب، تصاویر صفحات شما تا زمانی که کاربر به آن‌ها نرسیده، لود نمی‌شوند و از این طریق سرعت سایت افزایش می‌یابد.

سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید

سرعت بارگذاری سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی آن است. به‌ویژه زمانی که سایت خود را برای گوشی‌های موبایل بهینه کرده باشید. حال برای ارزیابی میزان سرعت سایت خود، می‌توانید از ابزار PageSpeed Insights استفاده کنید.

لینک‌دهی داخلی را به چک لیست تولید محتوای متنی اضافه کنید

لینک‌دهی داخلی، انسجام مطالب سایت شما را بهبود می‌بخشد و به کاربران کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری، بین بخش‌های مختلف سایت شما حرکت کنند. بنابراین گوگل، برای رتبه‌دهی سایت‌ها به این مورد نیز توجه می‌کند.

فراموش نکنید که برای جلوگیری از ایجاد محتوای یتیم، به همه محتواهای سایت لینک دهید. چراکه موتورهای جست‌وجو، هیچ‌گاه محتواهای یتیم سایت شما را شناسایی نمی‌کنند و تمام زحماتی که برای تولید محتوای متنی کشیده‌اید از بین می‌رود

تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشید

گوگل به نحوه تعامل کاربران با صفحه شما، دقت می‌کند. به همین دلیل، تجربه کاربری (UX) از عوامل کلیدی رتبه‌بندی سایت‌ها به شمار می‌رود. رعایت موارد زیر، در بهبود تجربه کاربری سایت‌ها تاثیر شایانی دارد.

  • در تولید محتوای متنی سایت، از عناوین و زیرعناوین مختلف استفاده کنید و هر یک از آن‌ها را با هدینگ مناسب مشخص کنید.
  • به جذابیت بصری محتوا دقت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید اضافه کردن تصاویر و ویدیوها را در چک لیست تولید محتوای متنی قرار دهید.
  • دور پاپ‌های مزاحم خط بکشید.
  • سایت خود را برای کاربران تلفن‌های همراه بهینه‌سازی کنید.

برای گرفتن بک‌لینک‌های معتبر تلاش کنید

از دیدگاه گوگل، بک‌لینک‌ها به عنوان رای اعتماد سایر وب‌‎سایت‌ها به وب‌سایت شما در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، هرچه بک‌لینک‌های معتبر بیشتری داشته باشید، به احتمال زیاد رتبه سئو خوبی کسب خواهید کرد.

محتواهای باکیفیت و مفید تولید کنید

شاید از شنیدن این جمله خسته شده باشید اما محتوا واقعا پادشاه است! بنابراین در خدمت این پادشاه قدرتمند باشید و روی تولید محتواهای جذاب، مفید و کاربردی تمرکز کنید. بدین ترتیب، علاوه بر مخاطبان، رضایت گوگل را جلب خواهید کرد. حال شاید زمان یا تخصص کافی برای تولید محتوای متنی سئوشده نداشته باشید. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ارائه خدمات تولید محتوای متنی در موسسه ترجمیک

استخدام نویسنده‌ای که به صورت تمام‌وقت در مجموعه شما حضور داشته باشد و پروژه‌های تولید محتوای متنی را برعهده بگیرد، در نگاه اول ایده‌آل به نظر می‌رسد. این در حالی است که هزینه استخدام چنین فردی، اعم از بیمه، سرویس رفت و آمد، غذا، پذیرایی و… ممکن است بیشتر از سودی که انتظار دارید باشد.

از این رو، بسیاری از صاحبان کسب و کارها، برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوای متنی و به عبارت دیگر، استخدام نویسنده دورکار را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، ترجمیک بهترین گزینه پیش روی شماست.

این موسسه، به عنوان یکی از معتبرترین موسسات فعال در حوزه خدمات زبانی، به ارائه خدمات تولید محتوای متنی سئوشده می‌پردازد. تاکنون موسسات و سازمان‌های بزرگی با استفاده از خدمات این موسسه، به جایگاه خوبی در موتورهای جست‌وجو دست پیدا کرده‌اند و به فروش و سوددهی بیشتری رسیده‌اند.

حال ممکن است پیش از برون‌سپاری پروژه‌ها، به مشاوره تخصصی نیاز داشته باشید و سوالات زیادی ذهن‌تان را درگیر کرده باشد. کافیست با خط مشاوره تولید محتوای متنی ترجمیک به شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید. کارشناسان ترجمیک، شرایط خاص کسب و کار شما را در نظر گرفته و شما را راهنمایی می‌کنند.

در گام بعدی کافیست به این سایت ترجمه مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید. پس از چند دقیقه یکی از نویسندگان متخصص مجموعه سفارش شما را قبول می‌کند و مشغول کار می‌شود. شما می‌توانید از طریق پنل کاربری با نویسنده اختصاصی خود در ارتباط باشید و نکات موردنظرتان را ایشان در میان بگذارید.

بدین ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت نهایی کار به انتظارات شما نزدیک خواهد بود.

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.