مسئولیت اجتماعی : اسنپ برای کاربران نابینا و کمبینا دسترسپذیر تر شد

اسنپ، با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، نسخه اندروید اپلیکیشن خود را برای نابینایان و کمبینایان قابل دسترسی کرده است. در اعلام روابط عمومی اسنپ به مناسبت روز جهانی عصای سفید، آمده است: “کاربران نابینا و کمبینا میتوانند از طریق برنامههای صفحهخوان از اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند و بهراحتی درخواست خودرو بدهند.” در سال
اسنپ، با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، نسخه اندروید اپلیکیشن خود را برای نابینایان و کمبینایان قابل دسترسی کرده است. در اعلام روابط عمومی اسنپ به مناسبت روز جهانی عصای سفید، آمده است: “کاربران نابینا و کمبینا میتوانند از طریق برنامههای صفحهخوان از اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند و بهراحتی درخواست خودرو بدهند.”
در سال ۱۹۶۹، سازمان ملل متحد ۱۵ اکتبر را روز جهانی عصای سفید برای نابینایان نامگذاری کرد. هدف اصلی این روز، توجه به افراد نابینا و کمبینا و چالشهایی که با این گروه از جامعه مرتبط است، است. طبق تخمینهای سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت جهان نابینا هستند. در ایران نیز تخمین زده میشود که جمعیت افراد نابینا بیش از ۱۸۰ هزار نفر است.
اسنپ با قابلیت دسترسپذیری اپلیکیشن خود برای این گروههای خاص، سعی کرده است تا نقش مؤثری در تسهیل رفتوآمد افراد نابینا و کمبینا ایفا کند. افراد نابینا و کمبینا با دریافت یا بهروزرسانی آخرین نسخه اندروید اپلیکیشن اسنپ از طریق کافه بازار یا Huawei AppGallery، میتوانند از این قابلیت استفاده کنند.
بعد از دریافت یا بهروزرسانی اپلیکیشن اسنپ، افراد نابینا یا کمبینا میتوانند با استفاده از اپلیکیشنهای واسط صفحهخوان درخواست سفر خود را ثبت کنند. صفحهخوانها برنامههایی هستند که محتوای یک اپلیکیشن یا سایت را به محتوای صوتی تبدیل و به کاربران نابینا یا کمبینا کمک میکنند تا از خدمات اپلیکیشنهای مختلف بهرهمند شوند.
علاوه بر این، کاربران مسافر میتوانند وارد قسمت تنظیمات شده و نابینایی/کمبینایی خود را در قسمت دسترسپذیری ثبت کنند. با استفاده از این قابلیت، کاربران راننده مطلع میشوند وآموزشهای لازم برای برخورد و برقراری ارتباط با مسافران نابینا یا کمبینا را دریافت میکنند.
فعالیتهای اسنپ در زمینه دسترسپذیری
اسنپ تلاش کرده است تا در حوزه دسترسپذیری، اقداماتی را برای بهبود و تسهیل سفر افراد دارای معلولیت انجام دهد. اولین اقدام این شرکت در این زمینه، افزودن قابلیت اتصال به برنامههای صفحهخوان برای نابینایان بود. با این قابلیت جدید، افراد دارای معلولیت بصری میتوانند از اسنپ استفاده کنند و تجربه بهتری را در سفرهایشان داشته باشند. همچنین، قابلیت ثبت معلولیت در حساب کاربری از قبل در اسنپ وجود داشت که به افراد دارای معلولیت حرکتی و ناشنوایان یا کمشنوایان امکان میدهد با ثبت معلولیت در حساب کاربری خود، از خدمات اسنپ بهرهبرداری کنند.
روابط عمومی اسنپ اعلام کرده است که یکی از محورهای مهم مسئولیت اجتماعی این شرکت، حمایت از افراد دارای معلولیت بوده است. در طول سالهای فعالیت اسنپ، بهبود دسترسپذیری برای افراد دارای معلولیت از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و شرکت تلاش کرده است تا بهبودهایی در کیفیت زندگی این گروه انجام دهد. اسنپ علاوه بر ارائه اپلیکیشن دسترسپذیر برای افراد دارای معلولیت، اقداماتی مانند معافیت از کمیسیون رانندگان دارای معلولیت و اجرای طرحهای نیکوکاری در اسنپکلاب را انجام داده است. این طرحها شامل موضوعاتی همچون کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت، تجهیز دندانپزشکی ویژه برای افراد دارای معلولیت، تأمین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه کودکان دارای معلولیت و راهاندازی مرکز مشاوره برای افراد دارای اتیسم میشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فعالیتهای اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی، میتوانید به منابع مربوطه مراجعه کنید.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0