قابلیت کاربردی نمایش پستها بر اساس زمان انتشار دوباره به اینستاگرام بازمیگردد
قابلیت کاربردی نمایش پستها بر اساس زمان انتشار دوباره به اینستاگرام بازمیگردد اینستاگرام قصد دارد مجددا قابلیت نمایش پستها بر اساس زمان انتشار را به این شبکه اجتماعی بیاورد. روش فعلی این..
قابلیت کاربردی نمایش پستها بر اساس زمان انتشار دوباره به اینستاگرام بازمیگردد
اینستاگرام قصد دارد مجددا قابلیت نمایش پستها بر اساس زمان انتشار را به این شبکه اجتماعی بیاورد. روش فعلی این پلتفرم استفاده از الگوریتم است.
شواهد حاکی از این است که اینستاگرام قصد دارد مجددا قابلیت نمایش پستها بر اساس زمان انتشار آنها را بازگرداند. این قابلیت در زمان خود محبوبیت زیادی داشت ولی اینستاگرام از چند سال پیش به جای این روش از سیستم نمایش پست بر اساس الگوریتم کمک میگیرد.
حال اینستاگرام اعلام کرده که مجددا به همان شیوه سابق باز خواهد گشت و کاربران میتوانند بر اساس ترتیب زمانی که پستها را به اشتراک گذاشتهاند، آنها را ببینند. قابل ذکر است که این پلتفرم در سال ۲۰۱۶ قابلیت نمایش پست مبتنی بر زمان اشتراک گذاری را حذف کرد.
نمایش پستها بر اساس زمان انتشار به اینستاگرام میآید
الگوریتمی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ به جای شیوه سابق به کار گرفت، به این ترتیب عمل میکرد که پستها را نه بر اساس زمان انتشار بلکه بر پایه علاقه اشخاص نشان میداد. البته این قابلیت در آپدیت جدید حذف نخواهد شد و احتمالا با نام «علاقهمندیها» باقی خواهد ماند.
آدام موسری دو روز پیش در نشست سنا گفته بود که در حال کار روی نسخهای از خوراک خبری زمانی هستند که شاید در سال آینده راهاندازی شود. جلسه مذکور حول محور بهبود ایمنی و راهکارهایی به جوانترها بود. همچنین توییتی منتشر شد که نشان میداد اینستاگرام روی نحوههای مختلف نمایش پست به کاربر کار میکند. در این توییت ذکر شده است که:
اکنون در حال آزمایش ویژگیهای تازهای هستیم. قابلیت جدیدی که در حال کار روی آن هستیم به کاربران اجازه میدهد بر اساس علاقهمندیهایشان پستها را ببینند. همچنین در کنار این قابلیت قصد داریم پستهای افراد دنبال شده را به ترتیب تاریخ انتشار آنها نمایش دهیم.
توییت مذکور حاکی از این است که اینستاگرام قصد دارد قابلیتهای مختلفی را در خصوص نحوه نمایش پستها در اختیار کاربر بگذارد؛ طیف وسیعی از ویژگیها که سیستم الگوریتمی یکی از آنها است. البته روش مبتنی بر الگوریتم هم اکنون مورد استفاده این شبکه اجتماعی است.
همچنین اینستاگرام در توییتی دیگر اعلام کرده است:
صریحا میگوییم قصد ما ایجاد گزینههایی است که با انتخاب آنها گزینههای بیشتری در اختیار کاربران قرار میگیرد. با این کار آنها میتوانند نحوه نمایش پستها را انتخاب کنند. البته این شیوه به معنای استفاده صرف از سیستم زمانی نیست. قابلیتهای گفته شده احتمالا در اوایل ۲۰۲۲ در دسترس قرار میگیرند.
حرکتی که اینستاگرام قصد انجام آن را دارد، دقیقا مشابه کاری است که دو سال پیش توییتر مجبور به اجرای آن شد. حدود ۶ سال پیش توییتر، خوراک خبری مبتنی بر زمان را از شبکه اجتماعی خود حذف کرد و به جای آن از سیستم الگوریتمی بهره گرفت. کاربران به این کار توییتر خرده گرفتند تا این که در سال ۲۰۱۹ مجبور به بازگرداندن دوباره آن شد.
توییتر همچنان توییتها را بر اساس زمان انتشار آنها نشان میدهد و جدیدا قابلیتی تحت عنوان پین کردن برگه جدید به بالای صفحه ارائه کرده است. اکنون نمیتوان توییتهای جدید را به عنوان پیش فرض تنظیم کرد و هر بار که آن را باز کنید با تنظیمات صفحه خانگی روبهرو خواهید شد.
هنوز نمیدانیم که اینستاگرام هم همان روش توییتر را در پیش میگیرد یا خیر اما واضح است که هم توییتر و هم اینستاگرام تمایل زیادی به استفاده از سیستم الگوریتمی دارند. علت این امر آن است که روش الگوریتمی کاربران را بیشتر در شبکه های اجتماعی فوق نگاه میدارد و در نتیجه باعث نمایش تبلیغات بیشتری خواهد شد.
البته حرکت رو به جلو اینستاگرام در بازگرداندن روش مبتنی بر زمان انتشار نشان میدهد کاربران بسیاری این روش را درخواست کردهاند. اقدام این شبکه اجتماعی در اضافه نمودن مجدد این سیستم نکته مثبتی برای اینستاگرام تلقی میشود.
برچسب ها :نمایش
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0