تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1404 - 20:12 خبرنگار : شهرزاد باقری
کد خبر : 629726

سقوط فروش پورشه؛ کاهش ۶ درصدی در بازارهای جهانی به‌خاطر بحران چین و اروپا

سقوط فروش پورشه؛ کاهش ۶ درصدی در بازارهای جهانی به‌خاطر بحران چین و اروپا

پورشه در سراشیبی سقوط: چرا فروش جهانی غول خودروسازی آلمان ۶ درصد کم شد پورشه (Porsche)، برند لوکس و قدرتمند زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، از عملکرد فروش خود در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی پرده برداشت. این گزارش زنگ خطر را برای این شرکت کاملاً متکی به صادرات به صدا درآورد، زیرا فروش

پورشه در سراشیبی سقوط: چرا فروش جهانی غول خودروسازی آلمان ۶ درصد کم شد

پورشه (Porsche)، برند لوکس و قدرتمند زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، از عملکرد فروش خود در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی پرده برداشت. این گزارش زنگ خطر را برای این شرکت کاملاً متکی به صادرات به صدا درآورد، زیرا فروش جهانی آن ۶ درصد کاهش یافته است.

بر اساس بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، مجموع تحویل خودروهای پورشه در سراسر جهان در فاصله ماه‌های ژانویه تا سپتامبر، به ۲۱۲ هزار و ۵۰۹ دستگاه رسیده است.

دشمنی بازار چین: عامل اصلی افت فروش

عمده‌ترین ضربه به پورشه از بازار چین وارد شده است. این کشور که حدود ۱۵ درصد از کل فروش جهانی پورشه را تشکیل می‌دهد، شاهد کاهش ۲۶ درصدی تحویل خودرو بود. در این بازه زمانی، پورشه تنها ۳۲ هزار و ۱۹۵ خودرو در چین به دست مشتریان رسانده است.

دلایل اصلی این افت شدید فروش در بیانیه شرکت به‌صورت زیر عنوان شده است:

شرایط دشوار بازار: به‌ویژه در بخش خودروهای لوکس که با رکود تقاضا مواجه است.

رقابت فزاینده: افزایش فشار رقابتی از سوی خودروسازان داخلی چین که محصولات باکیفیت و اغلب برقی را با قیمت‌های رقابتی عرضه می‌کنند.

تنش‌های تجاری: تأثیرپذیری بازار چین از تنش‌ها و تعرفه‌های تجاری بین اتحادیه اروپا و پکن.

رکود در اروپا در برابر رونق در آمریکا

کاهش تقاضا تنها محدود به آسیا نبوده و بازارهای کلیدی اروپا نیز عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند:

آلمان (بازار داخلی): فروش پورشه در کشور مبدأ با کاهشی ۱۶ درصدی به ۲۲ هزار و ۴۹۲ دستگاه سقوط کرد.

سایر کشورهای اروپایی: در مجموع، فروش در سایر مناطق اروپا نیز ۴ درصد افت داشته و به ۵۰ هزار و ۲۸۶ دستگاه رسید.

تنها نقطه قوت در این گزارش، بازار آمریکای شمالی بود. فروش پورشه در این منطقه با ۵ درصد رشد به ۶۴ هزار و ۴۴۶ دستگاه رسید که تا حدودی توانسته شدت ضرر کلی را کاهش دهد.

کاهش هدف‌گذاری فروش برای آینده

با توجه به ضعف تقاضا، فشار رقابتی در چین و همچنین نگرانی‌ها درباره تعرفه‌های احتمالی آمریکا، مدیران پورشه ماه گذشته تصمیم گرفتند که هدف تعیین شده برای فروش سال جاری میلادی را نیز کاهش دهند. این اقدام نشان می‌دهد که انتظار می‌رود شرایط بازار تا پایان سال همچنان چالش‌برانگیز باقی بماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.