بامو i Hydrogen Next از ۲۰۲۲ وارد خط تولید خواهد شد
بامو i Hydrogen Next از ۲۰۲۲ وارد خط تولید خواهد شدبهلطف همکاری تویوتا و بامو، حرکت بهسوی تولید سلول سوختی هیدروژنی هرروزه پیشرفتهایی را تجربه میکند.
این خودرو تولید محدودی را تجربه میکند. نسخه تولیدیاش هم عاری از طرحونقشهای متعدد کنونی است.
خودروسازان بامو و تویوتا با اعلام همکاری برای تولید پلتفرم مدل جدید Z4 و سوپرا با یکدیگر، کمی طرفدارانشان را آزردند. براساس گزارش منتشر شده از Automotive News، این همکاری بیش از تولید تنها یک پلتفرم خواهد بود. این بدان معنا هم نیست که خودروهای بیشتری از این دو خودروساز با پلتفرم یکسان تولید خواهند شد، بلکه تویوتا درحال قرضدادن چندین سلول هیدروژنی خود به بامو است. بهوسیله این سلولها که طی آزمایشهای فراوان ساخته شدهاند، بامو مدلی هیدروژنی از X5 تولید خواهد کرد که i Hydrogen Next X5 نام دارد. خبر تولید این خودرو مدتی پیش در اینترنت منتشر شد، هماکنون مشخص شده است که سلولهای هیدروژنیاش ساخت تویوتا خواهند بود.
ممکن است در ذهن مخاطب این سوال پیش بیاید که چرا بامو باید خود را با تولید خودرویی هیدروژنی به زحمت بیاندازد؟! مسئل..
بامو i Hydrogen Next از ۲۰۲۲ وارد خط تولید خواهد شد
بهلطف همکاری تویوتا و بامو، حرکت بهسوی تولید سلول سوختی هیدروژنی هرروزه پیشرفتهایی را تجربه میکند.
این خودرو تولید محدودی را تجربه میکند. نسخه تولیدیاش هم عاری از طرحونقشهای متعدد کنونی است.
خودروسازان بامو و تویوتا با اعلام همکاری برای تولید پلتفرم مدل جدید Z4 و سوپرا با یکدیگر، کمی طرفدارانشان را آزردند. براساس گزارش منتشر شده از Automotive News، این همکاری بیش از تولید تنها یک پلتفرم خواهد بود. این بدان معنا هم نیست که خودروهای بیشتری از این دو خودروساز با پلتفرم یکسان تولید خواهند شد، بلکه تویوتا درحال قرضدادن چندین سلول هیدروژنی خود به بامو است. بهوسیله این سلولها که طی آزمایشهای فراوان ساخته شدهاند، بامو مدلی هیدروژنی از X5 تولید خواهد کرد که i Hydrogen Next X5 نام دارد. خبر تولید این خودرو مدتی پیش در اینترنت منتشر شد، هماکنون مشخص شده است که سلولهای هیدروژنیاش ساخت تویوتا خواهند بود.
ممکن است در ذهن مخاطب این سوال پیش بیاید که چرا بامو باید خود را با تولید خودرویی هیدروژنی به زحمت بیاندازد؟! مسئله اینجاست که بحث پیرامون سلولهای سوختی روزبهروز درحال تقویتشدن است. بهعلاوه امکان سوخترسانی به یک خودروی برقی همانند نمونههای بنزینی با صرف زمانی ۴۵ ثانیهای بجای ۴۵ دقیقه، مسئله مهمی است که نمیتوان آن را دستکم گرفت. با حضور بیشازپیش خودروسازان گوناگون در حوزه سلولها و سوختهای هیدروژنی، شبکه سوخترسانی هیدروژنی روزبهروز درحال تقویت شدن است بهویژه در آلمان.
BMW i-Hydrogen Next X5
دولت آلمان اخیرا اعلام کرده است که مبلغی معادل ۹ میلیون یورو را صرف بهبود صنعت هیدروژن داخلی خواهد کرد. این سرمایهگذاری سوی دیگری هم دارد چراکه آلمان درتلاش است تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۵ گیگاوات انرژی تولید کند و آن را تا سال ۲۰۳۵ دوبرابر سازد! آقای Klaus Frohlich، یکی از اعضای مدیریتی تیم R&D گروه BMW AG در بیانیهای میگوید:
ما متقاعد شدهایم که در آینده موتورهای مختلف دیگری هم درکنار سیستم اصلی (الکتریکی) وجود خواهند داشت. همانطور که هیچ راهحل یکسانی برای مرتفعسازی حملنقل مردم در کشورهای مختلف وجود ندارد.
فناوری سلولهای سوختی هیدروژنی پتانسیل آن را دارد که به چهارمین ستون برنامه آینده ما برای تولید قوایمحرکه تبدیل شود. مدل نسبتا بالارده ما X5 که یکی از اعضای خانواده محبوب سری X است گزینه بسیار مناسبی برای اجرای این طرح میباشد.
خودروی مجهزبه سلول سوختی بامو (FCV) تا سال ۲۰۲۲ وارد مرحله تولید محدود خواهد شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0