ادعای اصابت موشک به بوئینگ۷۳۷ از سوی آمریکاییها مطرح شد/افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور
ادعای اصابت موشک به بوئینگ۷۳۷ از سوی آمریکاییها مطرح شد/افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور رئیس سازمان هو اپیمایی گفت: آمریکاییها و بوئینگ در چند ماه اخیر زیان هنگفتی دیدهاند و هماکنون اگر مشخص شود این سقوط ۷۳۷ هم به علت نقص فنی بوده است، قطعا به شدت سهام بوئینگ نزول میکند و به همین دلیل شایعاتی را مطرح میکنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی عابدزاده در برنامه امشب گفتوگوی ویژه خبری با بیان اینکه توانایی خواندن جعبه سیاه را در کشور داریم، اظهار داشت: طبق قانون نمایندگان کشور مالک هواپیما (اوکراین) هم در کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ ۷۳۷ حضور دارند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح شایعه اشتباه سامانه پدافندی و اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ گفت: اصلا موضوع سقوط به دلیل اصابت موشک، منطقی نیست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایکائو بین ساختارهای نظامی و غیرنظامی رابطهها تعریف شده است و ارتباط ما با ساختار نظامی تابع مقررات است.
وی تصریح کرد: در زمان سقوط بوئینگ ۹ فروند هواپیما در آن اطراف در حال پرواز داشتیم و مگر میشود پدافند هوایی به هواپیمایی شلیک کند ک..
ادعای اصابت موشک به بوئینگ۷۳۷ از سوی آمریکاییها مطرح شد/افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور
رئیس سازمان هو اپیمایی گفت: آمریکاییها و بوئینگ در چند ماه اخیر زیان هنگفتی دیدهاند و هماکنون اگر مشخص شود این سقوط ۷۳۷ هم به علت نقص فنی بوده است، قطعا به شدت سهام بوئینگ نزول میکند و به همین دلیل شایعاتی را مطرح میکنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی عابدزاده در برنامه امشب گفتوگوی ویژه خبری با بیان اینکه توانایی خواندن جعبه سیاه را در کشور داریم، اظهار داشت: طبق قانون نمایندگان کشور مالک هواپیما (اوکراین) هم در کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ ۷۳۷ حضور دارند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح شایعه اشتباه سامانه پدافندی و اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ گفت: اصلا موضوع سقوط به دلیل اصابت موشک، منطقی نیست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایکائو بین ساختارهای نظامی و غیرنظامی رابطهها تعریف شده است و ارتباط ما با ساختار نظامی تابع مقررات است.
وی تصریح کرد: در زمان سقوط بوئینگ ۹ فروند هواپیما در آن اطراف در حال پرواز داشتیم و مگر میشود پدافند هوایی به هواپیمایی شلیک کند که ۸ هزار پا ارتفاع دارد؟
عابدزاده تاکید کرد: آتش بیش از یک دقیقه در هواپیما بوده است و قبل از سقوط همه شاهدان آتش را دیدهاند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم میشد.
وی گفت: آمریکاییها و بوئینگ در چند ماه اخیر به دلیل مشکل در بوئینگهای مکس، زیان هنگفتی دیدهاند و هماکنون اگر ببینند این سقوط به علت نقص فنی بوده است، قطعا به شدت سهام بوئینگ نزول میکند و به همین دلیل این شایعات را مطرح میکنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه از کشور کانادا نیز که تعدادی اتباع در بین مسافران داشت، نماینده معرفی شده است، گفت: امروز جلسات تیم بررسی سانحه با حضور نمایندگانی از سازمان هواپیمایی و تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی آغاز شد و این جلسات روزهای بعد نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه جایی نگفتهایم جعبه سیاه را به آمریکاییها نمیدهیم، افزود: ما طبق قوانین ایکائو و شیکاگو مسئول جعبه سیاه هستیم و توانایی خواندن جعبه سیاه را هم داریم.
عابدزاده تصریح کرد: خواندن جعبه سیاه پیچیده نیست و ما هر لحظه بخواهیم میتوانیم جعبه سیاه هواپیماییها که در ناوگان ما فعال است را بخوانیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ تا اندازه صدمه دیده است، گفت: انشاالله که بتوانیم اطلاعات آن را استخراج کنیم و قطعا توانایی آن را داریم.
وی افزود: قطعا کشورهای ذیربط در این حادثه نیز باید اطلاعات را دریافت کنند تا از بروز سوانح بعدی جلوگیری شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: هواپیمای مذکور ساعت ۶:۱۳ از فرودگاه امام (ره) بلند میشود و ساعت ۶:۱۸ به زمین میخورد؛ هواپیما از برج مراقبت امام جدا میشود و تحویل اپروچ مهرآباد میشود و از اپروچ اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پایی میگیرد و تا ارتفاع ۸ هزار پایی میرود.
وی ادامه داد: قبل از سقوط همه شاهدان آتش را در هواپیما دیدهاند و آتش بیش از یک دقیقه روی قطعات هواپیما بوده است، این هواپیما به سمت شمال در حرکت بود اما پس از آتشسوزی خلبان سعی میکند هواپیما را به سمت فرودگاه امام (ره) برگرداند و جهت به سمت جنوب شرقی افتاده است و این یعنی خلبان تصمیم داشته است به فرودگاه برگردد.
وی افزود: هواپیما با شکم روی زمین افتاده است و به جای دیگر پرتاب شده است و طرح اصابت موشک از لحاظ فنی هم منطقی نیست.
رئیس سازمان هواپیمایی درباره وجود بقایای موشک در سایت سانحه گفت: اصلا چنین چیزی نبوده است و برخی در چنین شرایطی، شایعه میسازند و آن عکس هم که ادعا شده بود از سایت سانحه برداشته شده است، توسط رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان تکذیب و اعلام شد که جعلی است ضمن آنکه وقوع انفجار به علت برخورد هواپیما به زمین بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خلبان در شرایط اضطراری با برج مراقبت تماس نگرفته است، گفت: خلبان متوجه آتش شده است و سعی کرده است هواپیما را نجات دهد و همه حواسش متوجه خاموش کردن آتش شده است و وقت صحبت با برج را نداشته است.
عابدزاده در پاسخ به این سوال که امکان دارد هواپیمای نو دچار سانحه بشود، گفت: همین چند ماه پیش بود که دو فرود بوئینگ مکس سانحه داد که سال ساخت آن از این هواپیما هم کمتر بود، خطای انسانی یا عملکرد نادرست میتواند در هواپیمای نو هم به سانحه بیانجامد؛ همین چند سال پیش یک شرکت هواپیمایی خارجی از یک کمپانی هواپیمایی نو خرید که هنگام انتقال در اولین پرواز، سانحه داد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا این هواپیما که دو موتور دارد با از دست رفتن یک موتور سقوط کرده است؟گفت: ما تایید آتش گرفتن موتور را هنوز نداشتهایم اما هواپیما طوری ساخته شده است که با یک موتور هم ادامه مسیر میدهد به شرطی که سامانه مدیریت ایمنی رعایت شود و اگر این سامانه رعایت نشود هواپیما سقوط میکند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد:سامانه ایمنی فرایندهایی است که باید در حوزههای بازرگانی، عملیاتی، فنی، نگهداری و غیره رعایت شود.
وی گفت: رفتن یک موتور دلیل سقوط یک هواپیما نیست اما اگر بار اضافه داشته باشد یا چیدمان نامناسب باشد هواپیما دچار سانحه میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست رئیس جمهور اوکراین از انگلیس بابت حضور در بررسی این سانحه وجاهت قانونی دارد؟ اظهار داشت: نمیدانیم انگیزه اوکراینیها چه بوده است، آنها با ما در کمیسیون بررسی سانحه همکاری میکنند و حضور دارند و ضمن آنکه ارتباط مناسبی در حوزه حمل و نقل هوایی با یکدیگر داریم؛ اگر قرار باشد کشور دیگری وارد بررسی سانحه شود حتما باید با هماهنگی ما باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه سفارت اوکراین خبری مبنی بر وقوع سانحه به علت نقص فنی منتشر کرده و سپس آن را برداشته است، گفت: ما به اوکراینیها هم گفتیم که هرگونه اعلام رسمی باید پس از بررسیهای کمیسیون بررسی سانحه، باشد.
عابدزاده با تأکید بر اینکه فضای کشور ما برای پروازهای عبوری کاملا امن است، گفت: همین امروز تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور نسبت به دیروز افزایش یافت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: تعدد پروازهای عبوری از آسمان کشور به خاطر ایمنی بالای فضای کشور است و در چهار سال اخیر راههای جدیدتری در فضا با همکاری همه مجموعههای نظامی و پدافند، ایجاد کرده و ایمنی را افزایش دادهایم.
عابدزاده در پاسخ به اینکه نتیجه بررسی جعبه سیاه و علت اصلی وقوع سانحه چه زمانی مشخص میشود گفت: به جعبه سیاه صدماتی وارد شده اما انشاالله قابل خواندن است و تلاش میکنیم از همه ظرفیت استفاده کنیم تا زودتر نتیجه مشخص شود.
انتهای پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0