آینده هوش مصنوعی در دستان اینستاگرام: تحلیل دادههای میلیاردها کاربر
متا اعتراف کرد: از همه پستهای شما در فیسبوک و اینستاگرام برای آموزش هوش مصنوعی استفاده میکنیم! شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، تایید کرده است که از سال 2007 تاکنون از تمام پستها، عکسها و اطلاعات کاربران خود در این دو شبکه اجتماعی برای آموزش سیستمهای هوش مصنوعیاش استفاده میکند. این یعنی هر چیزی
متا اعتراف کرد: از همه پستهای شما در فیسبوک و اینستاگرام برای آموزش هوش مصنوعی استفاده میکنیم!
شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، تایید کرده است که از سال 2007 تاکنون از تمام پستها، عکسها و اطلاعات کاربران خود در این دو شبکه اجتماعی برای آموزش سیستمهای هوش مصنوعیاش استفاده میکند. این یعنی هر چیزی که شما در فیسبوک یا اینستاگرام منتشر میکنید، میتواند برای آموزش هوش مصنوعی متا به کار گرفته شود.
حتی اگر زیر 18 سال داشته باشید!
متا اعلام کرده است که از اطلاعات کاربران زیر 18 سال برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمیکند، اما اگر این اطلاعات در حساب کاربری والدین یا دوستان منتشر شده باشد، باز هم ممکن است جمعآوری شود. همچنین، اگر شما تنظیمات حریم خصوصی خود را به گونهای تغییر داده باشید که اطلاعاتتان به صورت عمومی قابل مشاهده باشد، متا میتواند از آن برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کند.
چرا متا این کار را میکند؟
متا معتقد است که با استفاده از حجم عظیمی از دادههای کاربران، میتواند هوش مصنوعی قدرتمندتری را توسعه دهد. این هوش مصنوعی میتواند در آینده برای ارائه خدمات بهتر به کاربران، مانند پیشنهاد محتواهای مرتبطتر یا تشخیص اطلاعات نادرست، مورد استفاده قرار گیرد.
نگرانیها در مورد حریم خصوصی
این خبر نگرانیهای زیادی را در مورد حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است. بسیاری از افراد نگران هستند که اطلاعات شخصی آنها بدون اجازه و اطلاع آنها برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
چه باید کرد؟
در حال حاضر، کاربران استرالیایی نمیتوانند به طور کامل از استفاده متا از دادههای خود برای آموزش هوش مصنوعی جلوگیری کنند. با این حال، میتوانند با تغییر تنظیمات حریم خصوصی خود، میزان اطلاعاتی که با دیگران به اشتراک میگذارند را محدود کنند.
مهم است بدانیم که:
متا تنها شرکتی نیست که از دادههای کاربران برای آموزش هوش مصنوعی استفاده میکند. بسیاری از شرکتهای بزرگ فناوری نیز همین کار را انجام میدهند.
قوانین حفاظت از دادهها در کشورهای مختلف متفاوت است و ممکن است در آینده تغییراتی در این قوانین ایجاد شود.
کاربران باید به صورت آگاهانه از پلتفرمهای اجتماعی استفاده کنند و از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند.
جمعبندی
افشای این موضوع نشان میدهد که شرکتهای بزرگ فناوری تا چه اندازه به دادههای کاربران وابسته هستند. این موضوع اهمیت آگاهی کاربران از نحوه استفاده از دادههایشان و همچنین لزوم وضع قوانین سختگیرانهتر برای حفاظت از حریم خصوصی را بیش از پیش نمایان میکند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0