اعتراض مجدد اتحادیه اروپا به گوگل

در ماه آپریل، اتحادیه‌ اروپا اتهاماتی را به گوگل وارد ساخت،اروپا این شرکت را غول جستجوگری خواند که نتایج جستجوهارا به نفع خود تغییر میدهد و این تغییرات باعث جلو افتادن این شرکت از دیگر رقیبان خود می‌شود،گوگل همچین اضافه کرد که این تغییر هم در جستجو و هم خرید از گوگل انجام میگیرد و سپس لقب گول زن به مصرف کننده و آسیب زن به رقیب را برای گوگل انتخاب کرد.

پنج ماه قبل نیز پارلمان اروپا طرحی را ارائه کرد تا گوگل را موظف به پرداخت مالیات در زمینه ی قانون کپی رایت کند .

در ادامه مطلب با تکزوم همراه باشید.
image از طرفی دیگر در مقاله‌ای از پروفسور Tim Wu استاد دانشکده‌ی حقوق کلمبیا که کاملا بی‌طرفی خود را اعلام کرده است- ذکر شده است که گوگل جستجو گری پیشرفته است که در فرایندی توسعه یافته محتوای باب میل خود را به مخاطب تحمیل میکند و سپس از سایت های دیگر رونمایی می‌کند.
تحقیقات Wu از بررسی بزرگترین رقیب گوگل (Yelp) آغاز شد ( سایت Yelp برای بار دوم از اتهامات تبرئه شد ) و پس از این بررسی ها Tim Wu اعلام کرد که گوگل محتوا را به مخاطب تحمیل می‌کند، او آزمایشی را به این نحوه انجام داد:او به جستجوی یک کلمه‌ی برجسته در این دو سایت یعنی گوگل و Yelp پرداخت پس از جستجو نتایجی که حاصل شد به این گونه بود که: بیشتر نتایج مربوط به سرچ در گوگل به گوگل پلاس یا شبکه های دیگر گوگل منتهی می‌شد نتیجه غیرقابل استناد بود ولی نتایجی که از طریقی Yelpبدست آمد به سایت ها و منابع مربوط به جستجو منتهی می‌شد.
بر اساس یافته های Wu هدف بیشتر کاربران گوگل از استفاده‌ی این جستجو گر دسترسی به سرویس منحصر به فرد گوگل یعنی گوگل مپ و استفاده از آن می‌باشد.
image
هرچند Wu مدتی حمایت های بسیار از گوگل انجام داد حتی درباره‌ی بلومبرگ گفت که اون تنها به نفع گوگل کار نمیکند:
من احترام و ازرش زیادی برای گوگل قائل هستم به طوریکه احساس می‌کنم استفاده از آن زندگی را ۹۰درصد راحت تر می‌کند و با آن زندگی سریع تر و بهتر است اما Yelp انحراف و تفاوت های اصول را نشان میدهد، و باعث می‌شود من مقاله‌ای را برای نقاط شناخته شده‌ی جهان ارسال کنم.
روش این مقاله بررسی کاربران در استفاده از این جستجوگر است، نتایج حاصل شده از گوگل بیشتر به دیگر شبکه‌های دیگر گوگل ارجاع داده شده است، البته نتایج دیگر گوگل نیز می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند، گوگل همچنین به دنبال کاستن تعداد دفعات کلیک کاربر برای یافتن موضوع می‌باشد، Wu می‌گوید این واقعیت است که گوگل سرعت نتایج جستجو را می‌افزاید:
درواقع جستجوی گوگل محدودیت های خاص خود را نیز دارد به طوریکه در برخی کشور ها رقابت مستقیمی مشاهده نمی‌شود و این محدودیت باعث می‌شود محصولات ضعیف شود این موضوع توانایی برای انجام کارهای موثر را از بین می‌برد و باعث تخریب بازار می‌گردد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.